Afschaffen Acceptgiro
Vorige
record_voice_over

De acceptgiro verdwijnt in 2023

Vanaf volgend jaar stoppen banken met het verwerken van de acceptgiro. Daarom stopt Vivare vanaf 1 januari 2023 met de acceptgiro. Betaalt u nu via acceptgiro aan Vivare? Hieronder vindt u informatie over wat er verandert voor u.

Laatste update: 29-08-2022

Vivare stopt met acceptgiro

Vanaf 1 januari 2023 stopt Vivare met het verwerken van acceptgiro's

  • daarom krijgen huurders die betalen via acceptgiro een brief
  • hier leggen we uit wat er verandert nu de acceptgiro stopt
  • ook kunt u lezen welke andere betaalmogelijkheden er zijn
  • u kunt uw huur betalen via een automatische incasso
  • of via een betaalopdracht via uw bank (periodieke overboeking)
  • of u schrijft de betaling iedere maand zelf handmatig over
  • de laatste acceptgiro wordt verstuurd op 1 december 2022
  • vanaf 1 januari 2023 verwerkt Vivare geen acceptgiro's meer


VEELGESTELDE VRAGEN

​Waarom stopt Vivare met het verwerken van acceptgiro's?

Vivare stopt met acceptgiro omdat banken binnenkort geen acceptgiro's meer kunnen verwerken. Wil je precies weten hoe het zit? Ga dan naar www.acceptgiro.nl.

​Tot wanneer verstuurt Vivare acceptgiro's?

Op 1 december 2022 wordt de laatste acceptgiro verzonden door Vivare.

​Welke betaalmogelijkheden heb ik na het afschaffen van de acceptgiro's?

U kunt kiezen voor automatische incasso, zelf overmaken of een periodieke overboeking bij de bank.
Let op! U ontvangt geen factuur of reminder van Vivare.

Wilt u een wijziging doorvoeren? Ga naar contactformulieren

BETALINGSREGELINGEN

Wat gebeurt er met mijn lopende betalingsregeling?

Deze wordt aangepast naar de door u gekozen betaalwijze. U kunt kiezen voor een automatisch incasso, zelf overmaken of een periodieke overboeking bij de bank.

Nadat wij uw wijziging hebben verwerkt, ontvangt u een bevestiging van ons. In deze bevestiging staat een datum. Dit is de datum waarop de wijziging ingaat en u niet meer via acceptgiro betaalt.

​Wat gebeurt er als ik nu een betalingsregeling wil afsluiten?

  • Als u nu een betalingsregeling afspreekt met Vivare kunt u kiezen voor een automatische incasso of u maakt het zelf handmatig over.
  • De keuze die u maakt is ook van toepassing op uw lopende huur.
  • In het geval van een automatische incasso is het belangrijk dat u ervoor zorgt dat het bedrag dat u aan Vivare moet betalen, op uw rekening staat. Dit wordt afgeschreven op de 1e werkdag van maand.
  • In het geval dat u kiest om het bedrag zelf over te maken, doe dit dan op tijd. Dit is ook vóór de 1e van de maand.

Zit er nog wel een acceptgiro bij de betalingsherinnering?

​Ja, deze worden nu nog wel gestuurd, maar daar stoppen we uiteindelijk ook mee. Deze datum is nu nog niet precies bekend.

​Hoe wordt de afrekening servicekosten in rekening gebracht?

Dit is op dit moment nog niet duidelijk. Daarom laten wij u dit op een later moment weten.

Goed om te weten

  • De automatische incasso wordt altijd afgeschreven op de 1e werkdag van de maand
  • Het is niet mogelijk om deze datum te wijzigen

  • Voor het betalen van de huur stuurt Vivare geen reminder via een factuur of een mail
  • Bewindvoerders en gemeente kunnen wél kiezen voor een factuur via mail

Laatste update: 29-08-2022

Langere wachttijden

Het duurt op dit moment langer voordat u reactie van ons krijgt. Dit komt vooral voor bij uw aanvragen voor eigenwijs verbouwen en bij uw reparatieverzoeken.

close

Dienstverlening aangepast

Onze dienstverlening is aangepast. Telefonisch zijn wij bereikbaar tussen 9.30 en 15.00 uur. De wachttijd voor reparaties en inspecties is 2 weken. 

close