Zoek

De mening van onze klanten

Vivare vindt uw mening belangrijk. Het helpt ons bij het maken van de juiste keuzes. Op verschillende manieren vragen wij uw mening. Maandelijks sturen we vragenlijsten naar een aantal klanten die contact met Vivare heeft gehad. En één keer in de twee jaar houden we een groot klantenonderzoek. Dat laatste onderzoek hielden we eind 2014. Hieronder ziet u de resultaten van deze onderzoeken.

1) Onderzoek over contact met Vivare
Wij vragen maandelijks een aantal klanten om hun mening:

  • na een reparatieverzoek -> huurders beoordelen dit gemiddeld met een 7,2
  • na het ontvangen van de sleutel (nieuwe huurders) -> huurders beoordelen dit gemiddeld met een 7,6
  • na het inleveren van de sleutel (vertrekkende huurders) -> huurders beoordelen dit gemiddeld met een 7,3
  • na het afspreken van een betaalregeling -> huurders beoordelen dit gemiddeld met een 7,1

2) Groot klantonderzoek
Voor de derde keer hebben we eind 2014 een groot klantonderzoek gehouden. In totaal gaven 3.398 huurders hun mening over woning, wijk en onze dienstverlening. In ons bewonersblad staan de belangrijkste resultaten. Hieronder leest u de cijfers per gemeente (gemiddelden).

Waardering woning

  • Klanten waarderen hun woning met een 6,9. Klik hier voor een onderverdeling naar gemeente.
  • Klanten waarderen de prijs-kwaliteitsverhouding met een 6,3. Klik hier voor een onderverdeling naar gemeente.
  • Meest genoemde pluspunten: locatie, buitenruimte. Meest genoemde minpunten: gehorigheid en badkamer en toilet. Klik hier voor een overzicht van de top 5.

Waardering wijk

  • Klanten waarderen hun wijk met een 6,7. Klik hier voor een onderverdeling naar gemeente.
  • Meest genoemde pluspunten: rustige wijk, centrale ligging. Minpunten: verkeerssituatie, uitstraling tuinen. Klik hier voor een overzicht.

Waardering dienstverlening

Bij dienstverlening zijn de verschillen per gemeente erg klein. Daarom vindt u hier alleen een totaaloverzicht.

  • Klik hier hoe u denkt over onze dienstverlening (antwoord op vijf stellingen).
  • 97% vindt het belangrijk Vivare telefonisch te bereiken tijdens kantooruren. Lees hier de % voor andere kanalen (email, sociale netwerken, afspraak thuis).
     
Nieuws
In gesprek over duurzame woningen
Lees verder >

Opinie: zorg over afname leefbaarheid en...
Lees verder >

Opname Binnenzijde Woningen
Lees verder >

Jaarverslag 2016: Betaalbaarheid betaalt...
Lees verder >