Zoek

Mijn woning

In dit deel van de website vindt u alle informatie over:

  • het aanvragen van een reparatie
  • het onderhoud door Vivare aan uw woning
  • de onderhoudsabonnementen die Vivare aanbiedt
  • aanvragen van verbouwingen of klussen
  • praktische woon- en klustips

Voor noodgevallen is Vivare 24 uur per dag, 7 dagen per week bereikbaar. 

Wie betaalt wat?
Is er iets kapot? Kijkt u dan bij het onderhouds ABC wie waar verantwoordelijk voor is.

Onderstaande regels geven in grote lijnen aan wie welke kosten betaalt:

  • Vivare heeft als verhuurder een instandhoudingplicht. Dit betekent dat wij ervoor moeten zorgen dat de woning in goede staat blijft (Algemene Huurvoorwaarden).
     
  • De huurder heeft een wettelijke verzorgingsplicht. Dit betekent dat u de woning als een goede huurder moet verzorgen en zelf verantwoordelijk bent voor diverse kleine reparaties. Reparaties door eigen nalatigheid of schuld komen in ieder geval voor uw rekening. Wij raden u daarnaast aan u goed te verzekeren om hoge kosten te voorkomen (wettelijke aansprakelijkheidsverzekering en inboedelverzekering).
Nieuws
Start bouw 52 sociale huurwoningen in Sc...
Lees verder >

In gesprek over duurzame woningen
Lees verder >

Opinie: zorg over afname leefbaarheid en...
Lees verder >

Opname Binnenzijde Woningen
Lees verder >