Zoek

Neem altijd direct contact met ons op bij een betalingsachterstand

Lukt het niet om de huur te betalen? Wacht dan niet af! Neem altijd direct contact op met onze medewerkers. Zij ondersteunen u graag bij het nemen van de juiste beslissingen.

Wat kunt u van Vivare verwachten?
U wordt schriftelijk op de hoogte gebracht van uw huurachterstand. Kunt u niet direct betalen? Dan komt u misschien in aanmerking voor een betalingsregeling. Vraag onze medewerkers naar de mogelijkheden.
Zijn uw schulden erg groot? Vivare kan u vertellen welke organisaties er zijn om u te helpen.

Voorkom extra kosten
Hebt u een herinnering of ingebrekestelling ontvangen? Betaal dan snel of neem contact met ons op. Zo kunt u wellicht voorkomen dat Vivare een deurwaarder inschakelt. Alle bijkomende kosten zijn namelijk in dat geval voor uw rekening. De laatste stap is dat Vivare de kantonrechter vraagt de huurovereenkomst te ontbinden. In dat geval wordt de woning ontruimd.

Huurincasso volgens de wet
Het huurincassobeleid van Vivare is conform de wet 'Normering buitengerechtelijke incassokosten'. In die wet is de hoogte van de incassokosten wettelijk vastgelegd. Zo mogen incassokosten pas in rekening worden gebracht na verzending van een schriftelijke herinnering. Na de verzenddatum van deze herinnering heeft een huurder nog 14 dagen de tijd om alsnog aan zijn betalingsverplichtingen te voldoen. Na deze betaaltermijn worden de incassokosten bij de vordering opgeteld. Lees op de website van rechtsbijstandverzekeraar Arag meer over deze wet.

 Heeft u vragen? Bel naar Vivare 088 054 11 11 om mail ons.




Mijn vraag staat er niet bij

Wilt u meer informatie of zit uw vraag er niet bij? Neemt u dan contact met ons op.

Nieuws
Start bouw 52 sociale huurwoningen in Sc...
Lees verder >

In gesprek over duurzame woningen
Lees verder >

Opinie: zorg over afname leefbaarheid en...
Lees verder >

Opname Binnenzijde Woningen
Lees verder >