Zoek

Wateroverlast bij heftige regenbuien

Door de heftige regenval die we steeds vaker krijgen, bellen veel huurders ons over wateroverlast. We werken dan met man en macht om de problemen aan te nemen op te lossen. Toch kunnen we niet voorkomen dat er wachttijden ontstaan aan de telefoon. Hieronder leest u de meest gestelde vragen met antwoorden.

Vraag: Ik heb een melding gemaakt maar heb nog niets gehoord. Hoe zit dat?
Antwoord: Na een enorme stortbui, staat de telefoon roodgloeiend. Samen met onze aannemers werken we er heel hard aan om met iedereen contact op te nemen en afspraken te maken. We zetten extra hulp in, maar we kunnen niet voorkomen dat de wachttijd langer duurt dan normaal. Wij rekening op uw begrip.

Vraag: Door het water heb ik schade aan mijn spullen (zoals mijn behang en vloerbedekking). Wat nu?
Antwoord: U kunt hiervoor rechtstreeks contact opnemen met uw inboedelverzekeraar.

Vraag: Door het water is mijn stucwerk en/of plafond beschadigd. Wat nu?
Antwoord: Geeft u dat door aan Vivare (via mail klant@vivare.nl) of ons telefoonnummer 088 054 11 11. Wij plannen een afspraak in om dat te herstellen. Overigens kunnen wij dat pas herstellen als het plafond of stucwerk helemaal droog is.

Vraag: Er komt grondwater omhoog en daardoor staat mijn kelder blank/ mijn achterpad staat blank of tijdens de bui komt water in gootsteen/toilet omhoog.
Antwoord: Helaas kan Vivare daar ook niets aan doen. Dit heeft te maken met het openbaar riool: deze kan de enorme hoeveelheid water ook niet aan. Wij adviseren u om te gaan hozen of dweilen. U kunt ook een dompelpomp regelen.

Vraag: Er ontstaat een gevaarlijke situatie bijvoorbeeld door de combinatie elektra en water.
Antwoord: Neemt u zo snel mogelijk contact met ons op! Gevaarlijke situaties behandelen we uiteraard met voorrang.

Vraag: Het water loopt over de rand van de dakgoot. Wat nu?
Antwoord: Zo'n enorme regenval kan de dakgoot simpelweg niet aan. Daar kunnen we niets aan doen. Het kan ook zijn dat er een verstopping in uw dakgoot zit. U kunt dan zelf contact opnemen met Van der Velden, rioleringsbeheer. Het telefoonnummer is 026-3215316. Als het water door de dakgoot heen loopt, dan is de dakgoot kapot. Meldt dit dan aan Vivare, dan komt een aannemer dit herstellen.

Vraag: Het lekt bij de dakdoorvoer. Wat nu?
Antwoord: De combinatie van veel regen en wind kan zorgen dat het water door de dakdoorvoer heen komt. Als dit bij 'normale' regenbuien ook gebeurt, meld dit dan aan Vivare. Als het alleen bij hele heftige regen gebeurt, dan kunnen we daar helaas niets aan doen.




Mijn vraag staat er niet bij

Wilt u meer informatie of zit uw vraag er niet bij? Neemt u dan contact met ons op.

Nieuws
In gesprek over duurzame woningen
Lees verder >

Opinie: zorg over afname leefbaarheid en...
Lees verder >

Opname Binnenzijde Woningen
Lees verder >

Jaarverslag 2016: Betaalbaarheid betaalt...
Lees verder >