Betaalbaarheid betaalt zich letterlijk uit

Op 1 mei is het Vivare jaarverslag verschenen. Dit keer met een gloednieuw uiterlijk. Op interactieve wijze blader je door het jaar 2016 van Vivare heen. Met een paar muisklikken vind je de informatie die je zoekt.

Wij hebben bij Vivare een duidelijk doel: huren betaalbaar houden voor mensen die dat nodig hebben. Nu en in de toekomst.  We vertalen die betaalbaarheid zo ver mogelijk door. Denk aan de jaarlijkse huurverhoging. Dat is ook te zien in de huurverhoging voor 2017. En aan de gekozen aanpak voor duurzaamheid.

Huurverhoging 2017 maximaal 0,3%

Voor het tweede jaar op rij is het Vivare gelukt om de jaarlijkse huurverhoging zeer beperkt te houden. Huurders krijgen maximaal 0,3% huurverhoging. Dat is inflatievolgend. Een groot deel van onze huurders krijgt zelfs minder of geen huurverhoging.

Duurzaamheid; warme jas aan voel je direct in je portemonnee

Ook de duurzaamheidsaanpak is gericht op het betaalbaar maken en houden van wonen. Deze aanpak is tweeledig. Enerzijds krijgen de woningen een “warme jas” aan. Investeren in goede isolatie van woningen, helpt de energiekosten te verminderen. Dit voelt onze huurder direct in de portemonnee.

Anderzijds gaat het om het duurzaam blijven aanbieden van betaalbaar wonen. Daarom werkt Vivare aan een woningvoorraad, waarmee onze huurder betaalbaar kan wonen, in een huis en omgeving die bij hen past, in een buurt die hen bevalt. Nu én in de toekomst.

Eric Angenent, Directeur Bestuurder van Vivare: “We hebben een prachtig interactief jaarverslag gemaakt. Door deze vorm is het toegankelijker en prettiger te lezen. Dat vinden wij belangrijk, want een jaarverslag is er voor iedereen.Het betaalbaar houden van onze woningen is belangrijk voor ons en onze huurders. Alleen dan zijn we in staat om mensen die het echt nodig hebben dat thuis te bieden wat ze nodig hebben. We zijn dan ook zeer trots dat we ook dit jaar de huurverhoging zo laag mogelijk hebben kunnen houden.”

Het interactieve Vivare jaarverslag 2016 leest u hier.

Start bouw 52 sociale huurwoningen in Sc...

In gesprek over duurzame woningen

Opinie: zorg over afname leefbaarheid en...

Opname Binnenzijde Woningen