Zoek

Antwoord op veelgestelde vragen

Er is storm op komst zeggen de weermannen. Dan kan het maar zo zijn dat we te maken krijgen met wateroverlast. Vaak bellen huurders ons hierover. Ondanks extra inzet, kunnen we vaak niet voorkomen dat er wachttijden ontstaan aan de telefoon. Daarom leest u de meest gestelde vragen met antwoorden, zodat u ons misschien niet hoeft te bellen.

Vraag: Ik heb een melding gemaakt maar heb nog niets gehoord. Hoe zit dat?
Antwoord: Samen met onze aannemers werken we er heel hard aan om met iedereen contact op te nemen en afspraken te maken. We hebben extra hulp ingezet, maar we kunnen niet voorkomen dat het langer duurt dan normaal. Wij rekening op uw begrip.

Vraag: Door het water heb ik schade aan mijn spullen (zoals mijn behang en vloerbedekking). Wat nu?
Antwoord: U kunt hiervoor rechtstreeks contact opnemen met uw inboedelverzekeraar.

Vraag: Door het water is mijn stucwerk en/of plafond beschadigd. Wat nu?
Antwoord: Geeft u dat door aan Vivare (via mail klant@vivare.nl) of ons telefoonnummer 088 054 11 11. Wij plannen een afspraak in om dat te herstellen. Overigens kunnen wij dat pas herstellen als het plafond of stucwerk helemaal droog is.

Vraag: Er komt grondwater omhoog en daardoor staat mijn kelder blank/ mijn achterpad staat blank of tijdens de bui komt water in gootsteen/toilet omhoog.
Antwoord: Helaas kan Vivare daar ook niets aan doen. Dit heeft te maken met het openbaar riool: deze kan de enorme hoeveelheid water ook niet aan. Wij adviseren u om te gaan hozen of dweilen. U kunt ook een dompelpomp regelen.

Vraag: Er ontstaat een gevaarlijke situatie bijvoorbeeld door de combinatie elektra en water.
Antwoord: Neemt u zo snel mogelijk contact met ons op! Gevaarlijke situaties behandelen we uiteraard met voorrang.

Vraag: Het water loopt over de rand van de dakgoot. Wat nu?
Antwoord: Zo'n enorme regenval kan de dakgoot simpelweg niet aan. Daar kunnen we niets aan doen. Het kan ook zijn dat er een verstopping in uw dakgoot zit. U kunt dan zelf contact opnemen met Van der Velden, rioleringsbeheer. Het telefoonnummer is 026-3215316. Als het water door de dakgoot heen loopt, dan is de dakgoot kapot. Meldt dit dan aan Vivare, dan komt een aannemer dit herstellen.

Vraag: Het lekt bij de dakdoorvoer. Wat nu?
Antwoord: De combinatie van veel regen en wind kan zorgen dat het water door de dakdoorvoer heen komt. Als dit bij 'normale' regenbuien ook gebeurt, meld dit dan aan Vivare. Als het alleen bij hele heftige regen gebeurt, dan kunnen we daar helaas niets aan doen.

 

 

 

Nieuws
In gesprek over duurzame woningen
Lees verder >

Opinie: zorg over afname leefbaarheid en...
Lees verder >

Opname Binnenzijde Woningen
Lees verder >

Jaarverslag 2016: Betaalbaarheid betaalt...
Lees verder >