Achterkant auto
Vorige
record_voice_over

Coronabeleid van Vivare | maatregelen & gevolgen

We krijgen dagelijks vragen over het Coronabeleid van Vivare. Lees hieronder de antwoorden op deze veelgestelde vragen. Staat uw vraag en/ of antwoord er niet tussen: neem dan contact met ons op. Op deze manier houden we deze lijst samen up-to-date!


Laatste update: 22-10-2020

ALGEMEEN

  • Voorlopig is het kantoorgebouw van Vivare nog steeds gesloten
  • Voor al uw vragen kunt u ons digitaal en/ of telefonisch bereiken
  • Reparaties worden ingepland, maar dit duurt langer dan normaal, houd rekening met  4 - 5 weken
  • We werken er met man en macht aan om de achterstanden van de afgelopen maanden in te lopen
  • De monteurs van Vivare zijn druk bezig met het wegwerken hiervan
  • Zo lang we rekening moeten houden met corona, lukt dit niet voor de volle 100%
  • Afspraken kunnen namelijk alleen doorgaan op een veilige manier
  • Bezichtigingen gaan door in aangepaste vorm
  • Opleveringen gaan ook door in aangepaste vorm
  • Bij een afspraak wordt vooraf een gezondheidscheck gedaan (d.m.v. een korte vragenlijst)
  • We schudden geen handen met elkaar en houden 1,5 meter afstand
  • We proberen het zo goed mogelijk te doen: voor u, binnen de grenzen van wat mogelijk is op dit moment
  • We volgen hierin de adviezen van het RIVM
  • Om besmetting en verdere verspreiding te voorkomen
  • Wij hopen op uw begrip en danken u voor uw geduld


BEREIKBAARHEID

Hoe kan ik Vivare bereiken?

We zijn bereikbaar op telefoonnummer 088 054 11 11. Dit nummer is 24 uur per dag bereikbaar voor calamiteiten. U kunt uw vraag ook stellen op deze website. Gebruikt u hiervoor de handige zoekfunctie; Stel een vraag

Wat moet ik doen bij een gevaarlijke situatie in of aan mijn huis?

Bij gevaarlijke situaties belt u Vivare op telefoonnummer 088 054 11 11. Dit nummer is 24 uur per dag bereikbaar voor calamiteiten. Bij een levensbedreigende situatie belt u 112.

Wat gebeurt er met mijn post die ik naar jullie heb gestuurd?

Elke dag wordt de brievenbus geleegd. We zorgen ervoor dat uw post bij de juiste persoon terecht komt. Bij voorkeur ontvangen wij de post digitaal via klant@vivare.nl

HUURBETALING

Wat moet ik doen als ik door de Corona-maatregelen mijn huur niet (op tijd) kan betalen?

Ook in deze omstandigheden denken wij graag met u mee. Neem telefonisch contact op via telefoonnummer 088 054 11 11. We zoeken dan samen met u naar een oplossing, die het beste bij u past.

AFSPRAKEN & REPARATIES

Ik heb een persoonlijke afspraak staan, hoe gaat dat?

De medewerker met wie u een afspraak heeft, belt bij u aan en doet aan de deur een gezondheidscheck. Hoe gaat dat? U beantwoordt een korte vragenlijst over uw gezondheid: verkoudheid/ niezen/ hoesten/ griepverschijnselen/ heeft u nog andere ziektes / gezondheid van de partner en/ of huisgenoten, etc. 

We schudden geen handen en houden 1,5 meter afstand van elkaar. 

Reparaties

Reparaties worden zo veel mogelijk ingepland, maar u zult merken dat u langer moet wachten. Houd u rekening met 4 - 5 weken. Door de corona-maatregelen steeds aan te passen aan de nieuwe situatie, hebben we te maken met achterstanden. Ook kunnen onze servicemedewerkers nog steeds niet 100% worden ingezet. Dit is een vervelende situatie. Toch moeten we zorgvuldig omgaan met de adviezen van het RIVM. Om verdere besmetting en verspreiding van het virus te voorkomen.

HUUR OPZEGGEN & NIEUWE WONING

Kan ik mijn huur nog opzeggen?

Ja, dat kan. Gebruik hiervoor het huuropzeggingsformulier

Gaan bezichtigingen door?

Waar mogelijk wel, maar dat kan per situatie verschillen. Indien er een bezichtiging plaatsvindt is dat individueel. Een medewerker van Vivare neemt contact met u op. Houd uw mail goed in de gaten. 

Worden er nog nieuwe huurovereenkomsten afgesloten?

Ja, er worden nieuwe huurovereenkomsten afgesloten. Alle huurovereenkomsten die al gepland zijn gaan ook door. Verder bekijken we van dag tot dag wat er mogelijk is en hoe we verder gaan.

Hoe zit het met het toewijzingen van woningen?

We kijken van dag tot dag wat er mogelijk is. Blijf op de hoogte via de website van Entree en Vivare.

ONDERHOUDSPROJECTEN

Stoppen nu alle onderhoudsprojecten?

Nee, lopende projecten maken we af zo lang de maatregelen dit toelaten.

Starten jullie met nieuwe projecten?

Ja, we kijken per project wat we aan onderhoud kunnen (blijven) doen (zoals gepland).

Hoe zit het met onderhoud aan de binnenkant van de woning?

In overleg met u wordt (gepland) onderhoud aan de binnenkant van uw woning wel of niet uitgevoerd. Hierover nemen onze aannemers contact met u op. Alle aannemers hebben richtlijnen opgesteld, die passen bij de adviezen van het RIVM. 

IN DE WIJK

Hoe gaan jullie nu om met het Gelderseplein?

  • Het inloophuis is tijdelijk gesloten, dus er vinden geen spreekuren plaats.
  • Het onderhoud aan de flat gaat door.
  • Bewoners kunnen (technische en niet-technische) vragen stellen via website, mail en telefoon én aan hun vaste contactpersonen.
  • De nieuwsbrieven worden verspreid zoals gepland.

Hoe gaan jullie om met serviceflats?

  • Voor dringende zaken neem telefonisch contact op met de huismeester van deze serviceflat (026-3812000) op maandag, dinsdag, donderdag en vrijdag tussen 09.00 en 17.00 uur.
  • Op woensdag kunnen bewoners telefonisch contact opnemen met Vivare op telefoonnummer 088 054 11 11.

De recreatieruimte is per direct gesloten, alle activiteiten in de recreatieruimte worden geannuleerd.

Gaan de spreekuren in de wijk door?

Spreekuren in de wijk gaan voorlopig NIET door. 

Zijn er nog initiatieven in de wijk?

Ja, vanuit diverse gemeenten zijn initiatieven opgestart. Zie hieronder deze mooie voorbeelden. 

Voor elkaar
zoom_out_map
Voor elkaar 2
zoom_out_map
Huis voor de wijk
zoom_out_map
Steunpunt Corona Rheden Rozendaal
zoom_out_map
Sociaal team Overbetuwe
zoom_out_map
Website: Renkum voor elkaar

Hoe houden we het leefbaar tijdens de coronacrisis?

Door de coronacrisis is iedereen meer thuis. Je krijgt misschien meer mee van het leefgedrag van je buren. Het is voor iedereen erg wennen om de hele dag thuis te zijn. Misschien hoor je de buren praten, hun muziek of kinderen. De angst en onzekerheid, die deze tijd met zich meebrengt maakt dat er misschien sneller irritaties ontstaan. Dat is heel begrijpelijk. 

Hier lees je meer over het verschil tussen last en overlast en wat je eraan kan doen.

Om besmettingsgevaar te voorkomen volgen we het advies op van het RIVM. Zodra hierin veranderingen zijn, voeren wij die door in onze aanpak. We hopen u zo goed mogelijk van dienst te zijn. Excuses voor het ongemak.

Laatste update: 22-10-2020