Achterkant auto
Vorige
record_voice_over

Veelgestelde vragen maatregelen Coronavirus

Hier vindt u een overzicht met veelgestelde vragen. Dit zijn vragen die u via de website, per mail, telefonisch en via social media aan ons heeft gesteld. We houden deze lijst zo veel mogelijk up-to-date voor u.


Laatste update: 28-07-2020

ALGEMEEN

  • Het kantoorgebouw van Vivare is voorlopig nog gesloten.
  • We zijn digitaal en telefonisch bereikbaar.
  • Op een veilige manier gaan afspraken zo veel mogelijk door. 
  • Bezichtigingen gaan door in aangepaste vorm. 
  • Opleveringen gaan door in aangepaste vorm.
  • Onze medewerkers schudden geen handen. 
  • We houden 1,5 meter afstand van elkaar.

We werken volgens de adviezen van het RIVM. Wij danken u voor uw begrip en wensen u veel sterkte toe in deze moeilijke tijd.  

BEREIKBAARHEID

Hoe kan ik Vivare bereiken?

We zijn bereikbaar op telefoonnummer 088 054 11 11. Dit nummer is 24 uur per dag bereikbaar voor calamiteiten. U kunt uw vraag ook stellen op deze website. Gebruikt u hiervoor de handige zoekfunctie; Stel een vraag

Wat moet ik doen bij een gevaarlijke situatie in of aan mijn huis?

Bij gevaarlijke situaties belt u Vivare op telefoonnummer 088 054 11 11. Dit nummer is 24 uur per dag bereikbaar voor calamiteiten. Bij een levensbedreigende situatie belt u 112.

Wat gebeurt er met mijn post die ik naar jullie heb gestuurd?

Elke dag wordt de brievenbus geleegd. We zorgen ervoor dat uw post bij de juiste persoon terecht komt. Bij voorkeur ontvangen wij de post digitaal via klant@vivare.nl

HUURBETALING

Wat moet ik doen als ik door de Corona-maatregelen mijn huur niet (op tijd) kan betalen?

Ook in deze omstandigheden denken wij graag met u mee. Neem telefonisch contact op via telefoonnummer 088 054 11 11. We zoeken dan samen met u naar een oplossing, die het beste bij u past.

AFSPRAKEN & REPARATIES

Ik heb een persoonlijke afspraak staan, wat nu?

De medewerker met wie u een afspraak heeft, neemt persoonlijk contact met u op.

Wanneer is een reparatie urgent?

Dit hangt echt af van de situatie en hiervoor zijn richtlijnen opgesteld. Onze medewerkers volgen deze richtlijnen bij alle reparatieverzoeken. 

HUUR OPZEGGEN & NIEUWE WONING

Kan ik mijn huur nog opzeggen?

Ja, dat kan. Gebruik hiervoor het huuropzeggingsformulier

Gaan bezichtigingen door?

Waar mogelijk wel, maar dat kan per situatie verschillen. Indien er een bezichtiging plaatsvindt is dat individueel. Een medewerker van Vivare neemt contact met u op. Houd uw mail goed in de gaten. 

Worden er nog nieuwe huurovereenkomsten afgesloten?

Ja, er worden nieuwe huurovereenkomsten afgesloten. Alle huurovereenkomsten die al gepland zijn gaan ook door. Verder bekijken we van dag tot dag wat er mogelijk is en hoe we verder gaan.

Hoe zit het met het toewijzingen van woningen?

We kijken van dag tot dag wat er mogelijk is. Blijf op de hoogte via de website van Entree en Vivare.

ONDERHOUDSPROJECTEN

Stoppen nu alle onderhoudsprojecten?

Nee, lopende projecten maken we af zo lang de maatregelen dit toelaten.

Starten jullie met nieuwe projecten?

Ja, we kijken per project wat we aan onderhoud kunnen (blijven) doen (zoals gepland).

Hoe zit het met onderhoud aan de binnenkant van de woning?

In overleg met u wordt (gepland) onderhoud aan de binnenkant van uw woning wel of niet uitgevoerd. Hierover nemen onze aannemers contact met u op. Alle aannemers hebben richtlijnen opgesteld, die passen bij de adviezen van het RIVM. 

IN DE WIJK

Hoe gaan jullie nu om met het Gelderseplein?

  • Het inloophuis is tijdelijk gesloten, dus er vinden geen spreekuren plaats.
  • Het onderhoud aan de flat gaat door.
  • Bewoners kunnen (technische en niet-technische) vragen stellen via website, mail en telefoon én aan hun vaste contactpersonen.
  • De nieuwsbrieven worden verspreid zoals gepland.

Hoe gaan jullie om met serviceflats?

  • Voor dringende zaken neem telefonisch contact op met de huismeester van deze serviceflat (026-3812000) op maandag, dinsdag, donderdag en vrijdag tussen 09.00 en 17.00 uur.
  • Op woensdag kunnen bewoners telefonisch contact opnemen met Vivare op telefoonnummer 088 054 11 11.

De recreatieruimte is per direct gesloten, alle activiteiten in de recreatieruimte worden geannuleerd.

Gaan de spreekuren in de wijk door?

Spreekuren in de wijk gaan voorlopig NIET door. 

Zijn er nog initiatieven in de wijk?

Ja, vanuit diverse gemeenten zijn initiatieven opgestart. Zie hieronder deze mooie voorbeelden. 

Voor elkaar
zoom_out_map
Voor elkaar 2
zoom_out_map
Huis voor de wijk
zoom_out_map
Steunpunt Corona Rheden Rozendaal
zoom_out_map
Sociaal team Overbetuwe
zoom_out_map
Website: Renkum voor elkaar

Hoe houden we het leefbaar tijdens de coronacrisis?

Door de coronacrisis is iedereen meer thuis. Je krijgt misschien meer mee van het leefgedrag van je buren. Het is voor iedereen erg wennen om de hele dag thuis te zijn. Misschien hoor je de buren praten, hun muziek of kinderen. De angst en onzekerheid, die deze tijd met zich meebrengt maakt dat er misschien sneller irritaties ontstaan. Dat is heel begrijpelijk. 

Hier lees je meer over het verschil tussen last en overlast en wat je eraan kan doen.

Om besmettingsgevaar te voorkomen volgen we het advies op van het RIVM. Zodra hierin veranderingen zijn, voeren wij die door in onze aanpak. We hopen u zo goed mogelijk van dienst te zijn. Excuses voor het ongemak.

Laatste update: 28-07-2020