Achterkant auto
Vorige
record_voice_over

Vivare | corona-maatregelen

Wat betekenen de coronamaatregelen voor onze dienstverlening? Hieronder leest u de antwoorden op de door u meest-gestelde vragen. Staat uw vraag en/ of antwoord er niet tussen: neem dan contact met ons op. Samen houden we deze lijst up-to-date!


Laatste update: 10-11-2020

ALGEMEEN

  • Corona heeft invloed op onze dienstverlening
  • Vivare houdt zich aan de adviezen van het RIVM 
  • Het kantoorgebouw  blijft gesloten door corona
  • Reparaties worden ingepland, houd rekening met 7 weken
  • Bezichtigingen gaan door, maar in aangepaste vorm
  • Opleveringen gaan door, maar ook in aangepaste vorm
  • Bij een afspraak wordt vooraf een gezondheidscheck gedaan
  • De monteur stelt u enkele korte vragen over uw gezondheid
  • Onze monteur heeft een mondkapje op
  • Ook u draagt een mondkapje als onze monteur bij u is
  • Er worden geen handen geschud
  • We houden 1,5 meter afstand

Hieronder leest u meer over wat deze maatregelen betekenen.


BEREIKBAARHEID

Hoe kan ik Vivare bereiken?

We zijn bereikbaar op telefoonnummer 088 054 11 11. Dit nummer is 24 uur per dag bereikbaar voor calamiteiten. U kunt uw vraag ook stellen op deze website. Hiervoor gebruikt u de zoekfunctie: Stel een vraag

Wat moet ik doen bij een gevaarlijke situatie in of aan mijn huis?

Bij gevaarlijke situaties belt u Vivare op telefoonnummer 088 054 11 11. Dit nummer is 24 uur per dag bereikbaar voor calamiteiten. Bij een levensbedreigende situatie belt u 112.

Wat gebeurt er met mijn post die ik naar jullie heb gestuurd?

Elke dag wordt de brievenbus geleegd. We zorgen ervoor dat uw post bij de juiste persoon terecht komt. Bij voorkeur ontvangen wij de post digitaal via klant@vivare.nl

HUURBETALING

Wat moet ik doen als ik door de Corona-maatregelen mijn huur niet (op tijd) kan betalen?

Ook in deze omstandigheden denken wij graag met u mee. Neem telefonisch contact op via telefoonnummer 088 054 11 11. We zoeken dan samen met u naar een oplossing, die het beste bij u past.

AFSPRAKEN & REPARATIES

Ik heb een persoonlijke afspraak staan, hoe gaat dat?

De medewerker met wie u een afspraak heeft, belt bij u aan en doet aan de deur een gezondheidscheck. Hoe gaat dat? U beantwoordt een korte vragenlijst over uw gezondheid: verkoudheid/ niezen/ hoesten/ griepverschijnselen/ heeft u nog andere ziektes / gezondheid van de partner en/ of huisgenoten, etc. 

We schudden geen handen en houden 1,5 meter afstand van elkaar. Onze monteur heeft een mondkapje op. Ook u draagt een mondkapje als onze monteur bij u is. 

Heeft u zelf geen mondkapje op? Dan mag onze monteur u niet helpen.

Reparaties

Reparaties worden zo veel mogelijk ingepland, maar u zult merken dat u lang moet wachten. Houd rekening met een wachttijd van 7 weken. 

Hoe komt dit?

  • Door de coronamaatregelen zijn er achterstanden ontstaan
  • Er vallen (service)medewerkers uit
  • We kunnen 70% van de normale capaciteit draaien
    (binnen de huidige mogelijkheden)
  • Er worden (veel) meer reparatieverzoeken gemeld

Toch willen we zorgvuldig blijven omgaan met de adviezen van het RIVM. Dit om verdere besmetting en verspreiding van het virus te voorkomen.

Wat is spoed en semi-spoed?

Soms voelt voor u een situatie als spoed, maar is het probleem geen spoed.

Afhankelijk van de situatie wordt een verzoek tot reparatie (oplossen van het probleem) of inspectie (onderzoeken van het probleem) ingedeeld in 'spoed', 'semi-spoed' of 'regulier'. 

Deze indeling is belangrijk om mensen die een urgent probleem aan de woning hebben, op tijd te kunnen (blijven) helpen. Ook nu met corona. 

Spoed wordt direct dezelfde dag of de dag erna opgelost.

Semi-spoed lossen we binnen 7 werkdagen op. 

De reguliere aanvragen, worden ingepland en hiervoor is een wachttijd van ongeveer 7 weken.

Nogmaals: dit doet Vivare niet om u te pesten, maar om voor u te kunnen blijven werken in deze onzekere tijd. We doen dit met inachtneming van alle maatregelen van de overheid. En die kosten tijd.

Waarom kosten de huidige maatregelen meer tijd?

  • de inzetbaarheid van mensen is onzeker (door corona)
  • en er is sprake van uitval (door corona) 
  • hierdoor ontstaan automatisch achterstanden (door corona)
  • ook worden er door u meer reparaties en inspecties aangevraagd
  • verder: de handelingsprotocollen (om u en de monteur te beschermen) kosten tijd
  • bijvoorbeeld: het doen van de gezondheidscheck aan de deur en alle stappen van de hygiëne-maatregelen (desinfecteren handen, desinfecteren materiaal en desinfecteren vervoersmiddelen,...)

We hopen iedereen gezond te houden en op deze manier een sterke basis te hebben voor onze dienstverlening.

We hopen dat u dit begrijpt. En vragen u om uw geduld en begrip. Hartelijk dank hiervoor.

HUUR OPZEGGEN & NIEUWE WONING

Kan ik mijn huur nog opzeggen?

Ja, dat kan. Gebruik hiervoor het huuropzeggingsformulier

Gaan bezichtigingen door?

Waar mogelijk wel, maar dat kan per situatie verschillen. Indien er een bezichtiging plaatsvindt is dat individueel. Een medewerker van Vivare neemt contact met u op. Houd uw mail goed in de gaten. 

Worden er nog nieuwe huurovereenkomsten afgesloten?

Ja, er worden nieuwe huurovereenkomsten afgesloten. Alle huurovereenkomsten die al gepland zijn gaan ook door. Verder bekijken we van dag tot dag wat er mogelijk is en hoe we verder gaan.

Hoe zit het met het toewijzingen van woningen?

We kijken van dag tot dag wat er mogelijk is. Blijf op de hoogte via de website van Entree en Vivare.

ONDERHOUDSPROJECTEN

Stoppen nu alle onderhoudsprojecten?

Nee, lopende projecten maken we af zo lang de maatregelen dit toelaten.

Starten jullie met nieuwe projecten?

Ja, we kijken per project wat we aan onderhoud kunnen (blijven) doen (zoals gepland).

Hoe zit het met onderhoud aan de binnenkant van de woning?

In overleg met u wordt (gepland) onderhoud aan de binnenkant van uw woning wel of niet uitgevoerd. Hierover nemen onze aannemers contact met u op. Alle aannemers hebben richtlijnen opgesteld, die passen bij de adviezen van het RIVM. 

IN DE WIJK

Hoe gaan jullie nu om met het Gelderseplein?

  • Het inloophuis is tijdelijk gesloten, dus er vinden geen spreekuren plaats.
  • Het onderhoud aan de flat gaat door.
  • Bewoners kunnen (technische en niet-technische) vragen stellen via website, mail en telefoon én aan hun vaste contactpersonen.
  • De nieuwsbrieven worden verspreid zoals gepland.

Hoe gaan jullie om met serviceflats?

  • Voor dringende zaken neem telefonisch contact op met de huismeester van deze serviceflat (026-3812000) op maandag, dinsdag, donderdag en vrijdag tussen 09.00 en 17.00 uur.
  • Op woensdag kunnen bewoners telefonisch contact opnemen met Vivare op telefoonnummer 088 054 11 11.

De recreatieruimte is per direct gesloten, alle activiteiten in de recreatieruimte worden geannuleerd.

Gaan de spreekuren in de wijk door?

Spreekuren in de wijk gaan voorlopig NIET door. 

Zijn er nog initiatieven in de wijk?

Ja, vanuit diverse gemeenten zijn initiatieven opgestart. Zie hieronder deze mooie voorbeelden. 

Voor elkaar
zoom_out_map
Voor elkaar 2
zoom_out_map
Huis voor de wijk
zoom_out_map
Steunpunt Corona Rheden Rozendaal
zoom_out_map
Sociaal team Overbetuwe
zoom_out_map
Website: Renkum voor elkaar

Hoe houden we het leefbaar tijdens de coronacrisis?

Door de coronacrisis is iedereen meer thuis. Je krijgt misschien meer mee van het leefgedrag van je buren. Het is voor iedereen erg wennen om de hele dag thuis te zijn. Misschien hoor je de buren praten, hun muziek of kinderen. De angst en onzekerheid, die deze tijd met zich meebrengt maakt dat er misschien sneller irritaties ontstaan. Dat is heel begrijpelijk. 

Hier lees je meer over het verschil tussen last en overlast en wat je eraan kan doen.

Om besmettingsgevaar te voorkomen volgen we het advies op van het RIVM. Zodra hierin veranderingen zijn, voeren wij die door in onze aanpak. We hopen u zo goed mogelijk van dienst te zijn. Onze oprechte excuses voor het ongemak.

Laatste update: 10-11-2020