Achterkant auto
Vorige
record_voice_over

Vivare | coronamaatregelen

Onze dienstverlening is nog niet zoals normaal. Graag vragen wij om uw begrip. Hieronder vindt u de antwoorden op de meest-gestelde vragen. Neem contact met ons op als uw vraag of antwoord er niet tussen staat. Samen houden we deze lijst up-to-date!


Laatste update: 01-07-2021

ALGEMEEN

  • Vivare volgt de richtlijnen op van het RIVM
  • De gevolgen van Corona beïnvloeden onze dienstverlening
  • Urgente situaties worden altijd direct opgelost 
  • U bent op afspraak welkom op ons kantoor
  • Voor het inplannen van reparaties geldt een langere wachttijd
  • Houd rekening met een wachttijd van 2 tot 3 weken
  • Bezichtigingen gaan door in aangepaste vorm
  • Opleveringen gaan door in aangepaste vorm
  • Als u ziek bent, zegt u de afspraak af
  • Er worden geen handen geschud
  • We houden 1,5 meter afstand

Lees hieronder hoe onze dienstverlening er op dit moment uitziet.


BEREIKBAARHEID

Hoe kan ik Vivare bereiken?

  • We zijn dagelijks bereikbaar op telefoonnummer 088 054 11 11
  • U kunt uw vraag ook online stellen via: Stel een vraag
  • Voor spoedgevallen blijven wij bereikbaar voor u

Wat moet ik doen bij een gevaarlijke situatie in of aan mijn huis?

Bij gevaarlijke situaties belt u Vivare op telefoonnummer 088 054 11 11. Dit nummer is 24 uur per dag bereikbaar voor calamiteiten. Bij een levensbedreigende situatie belt u 112.

Wat gebeurt er met mijn post die ik naar jullie heb gestuurd?

Elke dag wordt de brievenbus geleegd. We zorgen ervoor dat uw post bij de juiste persoon terecht komt. Bij voorkeur ontvangen wij de post digitaal via klant@vivare.nl

AFSPRAKEN & REPARATIES

Ik heb een persoonlijke afspraak of inspectie staan, hoe gaat dat?

De afspraak wordt verzet als u last heeft van: verkoudheid/ niezen/ hoesten en/ of andere (griep-)verschijnselen. Dit geldt ook voor uw partner en/of andere huisgenoten. 

We schudden geen handen en houden 1,5 meter afstand van elkaar. 

De mondkapjesplicht is komen te vervallen. Belangrijk: Draagt onze medewerker een mondkapje? Zet u er dan ook een op. Dankuwel!

Hoe werkt 'contactloos inspecteren'?

De mondkapjesplicht is komen te vervallen. Belangrijk: Draagt onze medewerker een mondkapje? Zet u er dan ook een op. Dankuwel!

Download: Contactloos inspecteren

Reparaties

Houd hierbij rekening met een wachttijd van 2 tot 3 weken. 

Wat is spoed en semi-spoed?

Per situatie wordt bepaald of een verzoek voor een reparatie (oplossen van het probleem) of inspectie (onderzoeken van het probleem) wordt ingedeeld als spoed, semi-spoed of regulier.

Spoed wordt direct dezelfde dag of de dag erna opgelost. Semi-spoed lossen we binnen 4 werkdagen op. De reguliere aanvragen, worden ingepland met een wachttijd van 2 tot 3 weken. 

Hoe werkt 'contactloos repareren'?

De mondkapjesplicht is komen te vervallen. Belangrijk: Draagt onze medewerker een mondkapje? Zet u er dan ook een op. Dankuwel!

Download: Contactloos repareren

HUUR OPZEGGEN & NIEUWE WONING

Kan ik mijn huur nog opzeggen?

Ja, dat kan. Gebruik hiervoor het huuropzeggingsformulier

Gaan bezichtigingen door?

Ja, bezichtigingen gaan door. De manier waarop kan verschillen per situatie. De ene keer gebeurt een bezichtiging individueel en de andere keer met een klein groepje.

Hierover neemt onze medewerker van Vivare contact met u op. Houd uw mail goed in de gaten. 

Hoe worden nieuwe huurovereenkomsten afgesloten?

Huurovereenkomsten worden digitaal afgesloten of in de woning. Hierover neemt onze medewerker contact met u op. Houd uw mail daarom goed in de gaten. 

IN DE WIJK

Hoe gaan jullie nu om met het Gelderseplein?

  • Het inloophuis is tijdens Corona tijdelijk gesloten
  • Het onderhoud aan de flat is doorgegaan
  • Bewoners hebben (technische en niet-technische) vragen kunnen stellen via website, mail en telefoon én aan hun vaste contactpersonen
  • De nieuwsbrieven zijn verspreid zoals gepland

Hoe gaan jullie om met serviceflats?

  • Voor dringende zaken neem telefonisch contact op met de huismeester van deze serviceflat (026-3812000) op maandag, dinsdag, donderdag en vrijdag tussen 09.00 en 17.00 uur
  • Op woensdag kunnen bewoners telefonisch contact opnemen met Vivare op telefoonnummer 088 054 11 11
Recreatieruimtes zijn door Corona gesloten, alle activiteiten in de recreatieruimtes zijn geannuleerd. Meer informatie volgt zodra hierover meer bekend is.

Gaan de spreekuren in de wijk door?

Spreekuren in de wijk gaan nog NIET door. Meer informatie volgt.

Hoe houden we het leefbaar?

Lees hier meer over het verschil tussen last en overlast. 

Om besmettingsgevaar te voorkomen blijven wij het advies van het RIVM volgen. Zodra hierin veranderingen zijn, voeren wij dit door in onze aanpak. We hopen u zo goed mogelijk van dienst te zijn. Onze excuses voor het ongemak. 

Laatste update: 01-07-2021