afbeelding corona
Vorige
record_voice_over

Vivare | coronamaatregelen

Corona beïnvloedt onze dienstverlening. Op dit moment hebben we te maken met bezettingsproblemen. Dit komt doordat ook wij en onze aannemers te weinig inzetbaar personeel hebben. Er is sprake van onderbezetting. Daarom is onze dienstverlening aangepast.

Laatste update: 29-11-2021

ALGEMEEN


  • Het onderstaande geldt ten minste tot en met VR 18 FEBR 2022
  • Het kantoorgebouw van Vivare is voorlopig weer gesloten
  • We zijn telefonisch bereikbaar van 9.30 – 15.00 uur
  • Voor spoed blijven we 24/7 bereikbaar
  • Spoed wordt dezelfde dag of de dag erna opgelost
  • Semi-spoed lossen we binnen 4 dagen op
  • Reguliere reparaties en inspecties hebben een wachttijd van 8 weken 
  • Bezichtigingen gaan door in aangepaste vorm
  • Opleveringen gaan door in aangepaste vorm
  • Als u ziek bent, zegt u de afspraak af
  • Er worden geen handen geschud
  • Er is weer een mondkapjesplicht
  • We houden 1,5 meter afstand
  • Vivare volgt de richtlijnen op van het RIVM

Waarom?  Om onze woningen veilig te houden, moeten we spoed en semi-spoed altijd direct kunnen blijven oppakken. Dit kan alleen als we de inzetbare mensen die we hebben, op de been kunnen houden. We hopen dat u dit begrijpt. Excuses voor het ongemak. 

Lees hieronder meer over onze dienstverlening en coronamaatregelen.

BEREIKBAARHEID

Hoe kan ik Vivare bereiken?

  • We zijn dagelijks bereikbaar op telefoonnummer 088 054 11 11
  • U kunt uw vraag ook online stellen via: Stel een vraag
  • Voor spoedgevallen zijn wij altijd bereikbaar voor u

Wat moet ik doen bij een gevaarlijke situatie in of aan mijn huis?

Bij gevaarlijke situaties belt u Vivare op telefoonnummer 088 054 11 11. Dit nummer is 24 uur per dag bereikbaar voor calamiteiten. Bij een levensbedreigende situatie belt u 112.

Wat gebeurt er met mijn post die ik naar jullie heb gestuurd?

Elke dag wordt de brievenbus geleegd. We zorgen ervoor dat uw post bij de juiste persoon terecht komt. Bij voorkeur ontvangen wij uw berichten digitaal via contactformulieren

AFSPRAKEN & REPARATIES

Ik heb een persoonlijke afspraak of inspectie staan, hoe gaat dat?

De afspraak wordt verzet als u last heeft van: verkoudheid/ niezen/ hoesten en/ of andere (griep-)verschijnselen. Dit geldt ook voor uw partner en/of andere huisgenoten. 

We schudden geen handen. Er is weer een mondkapjesplicht en we houden 1,5 meter afstand.

Hoe werkt 'contactloos inspecteren'?

Er is weer een mondkapjesplicht en we houden 1,5 meter afstand.

Download brochure 'Contacloos inspecteren'

Reparaties

Houd hierbij rekening met een wachttijd van 8 weken

Indien mogelijk plannen we deze eerder in, dit gebeurt in overleg.

Wat is spoed en semi-spoed?

Per situatie wordt bepaald of een verzoek voor een reparatie (oplossen van het probleem) of inspectie (onderzoeken van het probleem) wordt ingedeeld als spoed, semi-spoed of regulier.

Spoed wordt direct dezelfde dag of de dag erna opgelost. Semi-spoed lossen we binnen 4 werkdagen op. De reguliere aanvragen, worden ingepland met een wachttijd van 8 weken

Hoe werkt 'contactloos repareren'?

Er is weer een mondkapjesplicht en we houden 1,5 meter afstand.

Download brochure 'Contactloos repareren'

HUUR OPZEGGEN & NIEUWE WONING

Kan ik mijn huur nog opzeggen?

Ja, dat kan. Gebruik hiervoor het huuropzeggingsformulier

Gaan bezichtigingen door?

Ja, bezichtigingen gaan door. De manier waarop kan verschillen per situatie. De ene keer gebeurt een bezichtiging individueel en de andere keer in een kleine groep.

Hierover nemen wij contact met u op. Houd uw mail goed in de gaten!

Hoe worden nieuwe huurovereenkomsten afgesloten?

Huurovereenkomsten worden digitaal afgesloten of in de woning. Hierover krijgt u bericht. Houd uw mail goed in de gaten!

IN DE WIJK

Hoe gaan jullie nu om met het Gelderseplein?

  • Het inloophuis is tijdelijk gesloten
  • Het onderhoud aan de flat gaat door
  • Bewoners stellen (technische en niet-technische) vragen online via de website of per mail en telefonisch aan hun vaste contactpersoon
  • De nieuwsbrieven worden verspreid zoals gepland

Hoe gaan jullie om met serviceflats?

  • Voor dringende zaken neem telefonisch contact op met de huismeester van uw serviceflat (026-3812000) op maandag, dinsdag, donderdag en vrijdag tussen 09.00 en 17.00 uur
  • Op woensdag kunnen bewoners telefonisch contact opnemen met Vivare op telefoonnummer 088 054 11 11

Recreatieruimtes zijn tijdelijk gesloten. Er zijn voorlopig geen activiteiten in de recreatieruimtes. Meer informatie volgt.

Gaan de spreekuren in de wijk door?

Spreekuren in de wijk gaan nog niet door. 

Hoe houden we het leefbaar?

Lees hier meer over het verschil tussen last en overlast. 

Om besmettingsgevaar te voorkomen blijven wij het advies van het RIVM volgen. Zodra hierin veranderingen zijn, voeren wij dit door in onze werkwijze. U merkt dit in onze dienstverlening. We hopen u zo goed mogelijk te informeren. Bij vragen over onze dienstverlening neem contact met ons op via contactformulieren.

Laatste update: 29-11-2021

Onderbezetting | dienstverlening aangepast

Onze dienstverlening is tijdelijk aangepast. Telefonisch zijn wij bereikbaar tussen 9.30 en 15.00 uur. De wachttijd voor reguliere reparaties en inspecties is 8 weken. 

close