Wat gebeurt er tijdens de oplevering van mijn nieuwe woning?

Tijdens de oplevering lopen u en onze klantconsulent samen door de woning. Hij/zij noteert bijzonderheden in een opleverrapport. Ook maakt hij/zij afspraken met u over mogelijke nog uit te voeren werkzaamheden. Daarna tekent u de huurovereenkomst en krijgt u de sleutels van de woning. Vergeet niet dat de eerste huur op onze rekening moet staan vóór de oplevering van uw woning.

Bekijk hieronder onze video ''Welkom in uw nieuwe woning''. In deze video vertellen we waar u als nieuwe huurder allemaal op moet letten. Bijvoorbeeld dat u uw uw nieuwe adres moet doorgeven aan de gemeente, een energiecontract moet afsluiten en uw meterstand moet doorgeven.

Een serviceabonnement afsluiten

Aanvullend kunt u bij ons een Serviceabonnement afsluiten. Het is handig als u van tevoren bedenkt of u hier gebruik van wilt maken.

Wat is een serviceabonnement?

Het serviceabonnement heeft u voor een klein bedrag per maand en is bedoeld voor kleine reparaties in uw woning. Heeft u een serviceabonnement? Dan komen we zaken repareren die u anders zelf moet oplossen.

Iedere huurder van Vivare kan een serviceabonnement afsluiten. De kosten betaalt u gelijk met uw huur. U betaalt dus een vast bedrag per maand en niet apart voor de reparaties. Zo voorkomt u dat u onverwacht kosten moet betalen als er iets kapot gaat.

Wat kost het serviceabonnement en de glasverzekering?

Dit zijn de kosten:

  • Glasverzekering: €1,50 per maand

  • Serviceabonnement: €3,00 per maand

  • Beiden: €4,50 per maand

Meldt u zich aan bij het tekenen van het huurcontract of binnen 1 maand na het tekenen? Dan betaalt u geen aanmeldkosten. Meldt u zich later aan? Dan betaalt u één keer aanmeldkosten van €30,00.